:: سه جداره سایت مرجع فروش درب و پنجره دو و سه جداره و پروفیل و ملزومات یو پی وی سی ::

جهت سفارش کالا با شماره های 88545301 و 88545300 تماس حاصل نمایید.

  
  

بهره وری در تولید پنجره های دو جداره UPVC چیست؟

 

بهروه ‌وری کنترل هزینه ‌های پنهانی است که در دفاتر هیچ حسابداری ذکر نشده، اما از حساب اقتصادی یک تولیدکننده کسر می‌گردد. با افزایش هزینه‌های تولید و اهمیت کنترل آن و همچنین رقابت تنگانگ رقبا و یا محصولات جایگزین، بهره وری در صنعت درب و پنجره از اهمیت خاصی برخوردار گردیده است.

تولید کنندگان میتوانند با انجام سرمایه‌گذاری‌های صحیح علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، کیفیت، رضایت مشتری و ظرفیت تولید کارگاه را افزایش دهند و عرصه رقابت را برای شرکت تولیدی خود آسان‌تر سازند.

برای افزایش بهره‌وری در خط تولید پنجره های دوجداره، ابتدا باید مطالعات دقیقی در خصوص فرآیندهای تولید انجام پذیرد. شاخص ‌ترین بخش‌هایی که باید مد نظر قرار گیرند عبارتند از:

1. نحوه چیدمان ماشین‌آلات

2. منابع و گردش مالی

3. تعداد شیفت کاری و اندازه گیری ظرفیت تولید واقعی

4.کارآزمودگی پرسنل و سرعت اجرای فرآیند تولید

5.شناسایی نقاط بحرانی در فرآیندهای تولید یا تأثیرگذار بر آن

6.افت تولید حاصل از تعمیرات تصادفی (پیش‌بینی نشده) ماشین‌آلات

7.بازاریابی و فروش و هماهنگی آن با فرآیند‌های تولید

8.انبارداری

 

-         نحوه چیدمان ماشین‌آلات:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در افزایش بهره‌وری موثر می باشد نحوه و ترتیب چیدمان ماشین آلات می‌باشد. هرچه میزان پیچیدگی حرکت کمتر باشد، تداخل فرآیندها کاهش یافته و میزان فعالیت‌های بی مورد حذف شده و نهایتا بهره‌وری تولید در بیشترین حد خود قرار خواهد گرف. و همچنین تولید کننده میتواند حرکت پروفیل را تا انتها ترسیم و میزان بهره‌وری تولید را بسنجد.

 

-         منابع و گردش مالی:

یک شرکت یا سازمان باید بین شرایط خرید، انبارداری، نقاط سفارش و شرایط فروش، هزینه‌های پیش‌بینی نشده، تبلیغات و سایر هزینه‌های خود تناسب منطقی برقرار کند. عدم برنامه‌ریزی در خرید، فروش و شرایط آن باعث اختلال در سیستم شرکت و تأمین منابع شده و ممکن است باعث بروز بحران شود. بدیهی است عدم تناسب بین این موارد  باعث بروز بحران‌های غیر قابل اجتناب شده و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بهره‌وری در فرآیند تولید کاهش خواهد یافت.

 

-         تعداد شیفت کاری و اندازه گیری ظرفیت تولید واقعی:

یک واحد تولیدی برای اندازه گیری ظرفیت تولید واقعی باید میزان تولید واقعی خود را در یک دورۀ زمانی مشخص (برای مثال ماهیانه) بسنجد تا ظرفیت واقعی تولید را به‌دست آورد. عمده تولید‌کنندگان معمولا تصوری غلط از میزان تولید واقعی خود در طول دوره کاری مشخص دارند. این تناقض، زمانی مشخص می‌شود که میزان آمار ارائه شده را با میزان خرید مواد اولیه مقایسه کنیم. به عنوان مثال کارگاهی با خط تک‌سر ادعای تولید روزانه 20 یونیت پنجره را دارد. برای بررسی صحت این موضوع از فرمول زیر می‌توان استفاده کرد. به طور معمول هر پنجره حدود 12 تا 14 متر طول پروفیل مصرفی دارد. با احتساب تولید روزانه 20 یونیت و 25 روز کاری در یک ماه و در نظر گرفتن پرت پروفیل در حدود 3 درصد، این کارگاه باید ماهیانه در حدود 6180 الی 7210 متر طول پروفیل اصلی (مجموع پروفیل‌هایی فریم، بازشو، مولیون یا درب) خریداری کرده باشد، در غیر این صورت این تصور غلط خواهد بود.

 

 

-         کارآزمودگی پرسنل و سرعت اجرای فرآیند تولید:

تکنیک‌ها و روش‌ها نیز روز به روز در حال تغییر و بهبود هستند و همچنین ذهن و رفتار افراد تحت تأثیر عادت و فراموشی ممکن است دچار مشکل شود، در نتیجه سنجش عملکرد و مهارت نیروی انسانی حتی برای افراد کارآزموده نیز دارای اهمیت است. بنابراین توجه به امر آموزش و سنجش عملکرد از عوامل اساسی در توسعه و بهبود عملکرد می‌باشد

 

-         شناسایی نقاط بحرانی در فرآیندهای تولید یا تأثیرگذار بر آن:

نقاط بحران، نقاطی هستند که تأثیر مستقیم و منفی در حجم یا کیفیت تولید دارند. شناسایی این نقاط و رفع یا کاهش تأثیر آن با برنامه‌ریزی می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری کارگاه شود. عوامل درونی می‌تواند تحت تأثیر انبارداری، ضعف نیروی انسانی، خرابی یا سرعت نامناسب ماشین‌آلات باشد و عوامل بیرونی چون ضعف در تأمین کنندگان، عدم امکان دریافت به موقع سرویس یا خدمات از شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط و... نیز موثرند.

 

-         افت تولید حاصل از تعمیرات تصادفی ماشین‌آلات:

اگر دستگاه های تولید درب و پنجره به طور منظم سرویس و نگهداری شوند، خرابی های پیش بینی نشده و تصادفی باعث توقف در تولید نخواهد شد. و در نتیجه رضایت مشتری را در پی خواهد داشت. نکته بعدی در اختیار داشتن کافی قطعات مصرفی یا تعویضی می باشد که عدم وجود آن می تواند بحران اساسی برای شرکت ایجاد کرده و باعث افزایش هزینه‌ها، دیرکرد در تعهدات و کاهش محسوس بهره‌وری شود. در حالی که داشتن برنامه منظم برای سرویس و نگهداری با حداقل هزینه مانع بروز این مشکلات می‌شود.

 

-         بازاریابی و فروش و هماهنگی آن با فرآیند‌های تولید:

اهمیت بازاریابی فروش و برنامه‌ریزی بر اساس فصل کاری نیز از اهمیت‌ خاصی در افزایش بهره‌وری دارد. به عنوان مثال اجرای پروژه‌های تعویض پنجره در اوج فصل کاری از اموری است که می‌تواند سرعت ارائه خدمات را به علت شرایط کاری کاهش و باعث کاهش بهره‌وری در ارائه خدمات شود. در حالی که اجرای چنین پروژه‌هایی در زمان عادی و با حجم کم پروژه ‌می‌تواند سوددهی شرکت را افزایش دهد.

 

-         انبارداری:

عامل مهم در انبارداری توجه به نقطه سفارش مواد اولیه‌ است؛ بدین معنی که فاصله زمانی سفارش تا تحویل مواد اولیه به کارگاه تولید باید به‌نوعی تعریف شود که کارگاه هرگز با کسری مواد اولیه مواجه نشود و در عین حال به دپوی بیش از اندازه در کارگاه نیز منجر نشود. این امر هم در گردش مالی و بهره‌وری مالی و تولید کارگاه نقشی مستقیم خواهد داشت.

نکته بعدی خرید بیش از نیاز، اگر از محل بودجه سرمایه در گردش شرکت باشد قطعا خود به عاملی منفی برای سازمان بدل خواهد شد. شاید شما هم بارها این ادعا را شنیده باشید که خرید بیش از نیاز و نگهداری آن ممکن است هزینه‌های آتی خرید و نیز ریسک‌های آتی را کاهش دهد. نکته دیگر روش خرید و انبارداری محصول و تناسب خرید مواد اولیه نسبت به یکدیگر می‌باشد. نکته‌ای که عموما مورد توجه قرار نمی‌گیرد این است که تناسب تغییر مواد اولیه در انبار از یک منطق و بر مبنای سفارشات یا تجربیات پروژه‌های در اختیار باید تبعیت کند. در غیر این صورت ممکن است کسر یک یا چند ماده اولیه خاص باعث ناتمام ماندن پروژه و تأثیر منفی آن در بهره‌وری تولید شود.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

scroll back to top

تبلیغات درب و پنجره و ساختمان

 

پروفیل های ویستا بست

ارائه کلیه خدمات مربوط به مبلمان اداری توسط آرین دکور.

درب و پنجره شرکت top upvc

پارتیشن دوجداره ام دی اف شرکت آرین دکور

فروش درب و پنجره وین هاوس

فروش درب و پنجره دوجداره

آذین دژ الکترونیک

Door & Window uPVC

تعویض درب و پنجره بدون تخریب

 نمای ساختمان، بازسازی و دکوراسیون داخلی با معماران

طراحی وب سایت و بهینه 
سازی وب با طراحی سایت پارسیان

بانک موبایل درب و پنجره دوجداره

نمای ساختمان و نو سازی و بازسازی با معماران

درب و پنجره دوجداره سان وین

بانک ایمیل درب و پنجره دوجداره و صنف ساختمان

لطفا مارا در گوگل محبوب کنید

بهینه سازی سایت | بازاریابی اینترنتی | سایت ارزان | تزریق پلاستیک | گفتاردرمانی