- انتخاب اهرم دستگیره بلند که باعث فشار کمتر به دستگیره درب و اسپانیولت شده و در نتیجه باز و بسته کردن درب به آسانی انجام میشود.
- استفاده از دستگیره با اهرم توپر که باعث میشود دستگیره در هنگام عملکرد شکسته نشود.
- استفاده از صفحه اصلی دستگیره از نوع ضخیم و مرغوب. ضخامت غیر استاندارد این صفحه باعث تغییر حالت یا شکست دستگیره میشود.
- استفاده از واشر پلاستیکی مخصوص بین صفحه و اهرم که موجب حرکت روان دستگیره و جلوگیری از فرسایش و ساییدگی دستگیره میشود که این کار باید بوسیله ماشین آلات استاندارد انجام شود.
- سیلندر درب باید با توجه به سایز و نوع پروفیل مصرفی درب تعیین شود. مرغوب ترین نوع سیلندر از آلیاژ برنج با روکش آلومینیوم تهیه میشود و نوع آلومینیومی آن با کیفیت و قیمت پایینتر در بازار موجود است. جهت امنیت بیشتر قسمت اهرم مرکزی سیلندر در هنگام خارج شدن کلید از سیلندر باید از مرکز خارج شود که در هنگام قفل بودن درب مانع از باز شدن سیلندر در هنگام سرقت شود.
- دستگیره های درب باید دارای فنر مرغوب باشد که عملکرد اهرم آن را در حالت 90 درجه تضمین نماید.
- جای پیچ دستگیره باید دارای مقاومت کافی باشد که دچار هرز شدگی و شکست نشود و باید روکش پلاستیکی مخصوص برای پیچ ها تعبیه شود که پس از نصب روی پیچ قرار گیرد تا از دیده شدن پیچ جلوگیری نماید.
- لولاها به عنوان مهم ترین قطعه در ساخت درب محسوب میشوند که باید وزن درب را تحمل کنند و میبایست از آلیاژ مناسب با حداقل وزن 110 گرم و سایز 100 میلی متر ساخته شده باشند تا دچار شکست و تغییر حالت نگردند.
- طراحی جای زبانه در هر دو مدل بلند و کوتاه باید به گونه ای باشد که در هنگام باز و بسته شدن، زبانه درب به راحتی در جای خود قرار گرقته و فشار زیادی بین قاب و لنگه و ایجاد نشود تا از شکست یا تغییر حالت لولاها جلوگیری شود. قابل تنظیم بودن لولاها این امکان را فراهم میآورد تا در هنگام رگلاژ، فشار بین لنگه و قاب به طور مناسب تنظیم شود.